Zakup O2 1.9 wątpliwości

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomi82
    Classic
    • 2009
    • 27

    Zakup O2 1.9 wątpliwości

    684szt "stojące", 3szt "przewrócone".
    tomi
  • jankos31
    Classic
    • 2008
    • 33

    #2
    Zakup O2 1.9 wątpliwości

    Witam. W związku z tym,że moja O1 posżła do kasacji chce kupić następnego szkodnika. Znalazłem przez znajomka O2 1.9 TDI 105 KM w ELEGANCE z 2007r. przebieg 89000 (Pewny). Rocznie tym samochodem będę robił w granicach 15000 km. Wiem, że na diesla to mało ale auto trafia mi się w dobrej cenie. Byłby to mój pierwszy samochód z wysokoprężnym motorem więc mam pewne wątpliwości. Po pierwsze samochód dziennie robi 2 razy po 3 kilometry czyli na zimnym silniku, za to po południu nie stygnie . Czy owymi 3 kilometrami nie zamęczę tego motoru, moja O1 2.0 115KM przez 4 lata dawała radę. Czy rzeczywiście ten silnik jest tak bardzo hałaśliwy jak piszą niektórzy, czy też nie będzie bardzo odbiegał od mojej benzyny 2.0. Czy każda O2 z tym silnikiem posiada filtr cząstek stałych?

    Pozdarwiam
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez jankos31
      Czy rzeczywiście ten silnik jest tak bardzo hałaśliwy jak piszą niektórzy, czy też nie będzie bardzo odbiegał od mojej benzyny 2.0
      będzie bardzo odbiegał

      Zamieszczone przez jankos31
      Czy każda O2 z tym silnikiem posiada filtr cząstek stałych?
      DPF w 1,9 to akurat rzadkość
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • jankos31
        Classic
        • 2008
        • 33

        #4
        [quote="szkoda"]
        Zamieszczone przez jankos31
        Czy rzeczywiście ten silnik jest tak bardzo hałaśliwy jak piszą niektórzy, czy też nie będzie bardzo odbiegał od mojej benzyny 2.0
        będzie bardzo odbiegał

        I to mnie trochę martwi
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          [quote="jankos31"]
          Zamieszczone przez szkoda
          Zamieszczone przez jankos31
          Czy rzeczywiście ten silnik jest tak bardzo hałaśliwy jak piszą niektórzy, czy też nie będzie bardzo odbiegał od mojej benzyny 2.0
          będzie bardzo odbiegał

          I to mnie trochę martwi
          no to jest oczywiste, że będzie odbiegał bardzo nie ma co się zastanawiać, więc może sobie odpuść jak masz przeżywać męki, że jest głośno, może się po prostu przejedź takim samochodem, chyba jeden z najpopularniejszych kompaktów na naszym rynku, nie powinno być problemu z test drajwem.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • jankos31
            Classic
            • 2008
            • 33

            #6
            Zamieszczone przez szkoda
            no to jest oczywiste, że będzie odbiegał bardzo nie ma co się zastanawiać, więc może sobie odpuść jak masz przeżywać męki, że jest głośno
            No właśnie, tym bardziej,iż nigdy dieslem nie jeździłem. Myślałem po prostu,iże O2 jest lepiej wyciszona od poprzedniczki. Jechałem kiedyś Golfem V z tym motorem i tam nie było tragedii.
            Gdyby jednak okazało się po jeździe próbnej, że hałas jest dla mnie do zaakceptowania to jak się ma sprawa z takimi codziennymi, krótkimi przebiegami, czy jest to bardzo szkodliwe dla tego typu jednostki?
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • bzyq_74
              RS
              • 2008
              • 3467
              • Volkswagen
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
              • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              jankos31, poczytaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=36604&start=0
              i Ci przejdzie :diabelski_usmiech :wink:
              Żartowałem, a tak serio to lubię swego klekota, przynajmniej słychać że motor chodzi, a po daniu w palnik poświszczy jak stary polonez :szeroki_usmiech
              MARCIN
              Mój szkodnik

              Komentarz

              • czesio73
                Drive
                • 2011
                • 64

                #8
                Przy twoich przebiegach, obecnych cenach paliwa diesla i ewentulanej kosztowniejszej jego naprawie polecam ci rozważenie benzyny, najlepiej bez turbo.

                Komentarz

                • jankos31
                  Classic
                  • 2008
                  • 33

                  #9
                  Zamieszczone przez czesio73
                  Przy twoich przebiegach, obecnych cenach paliwa diesla i ewentulanej kosztowniejszej jego naprawie polecam ci rozważenie benzyny, najlepiej bez turbo.
                  _________________
                  Zgadzam się z Tobą w 100%. Cały czas szukam benzyny, tylko akurat trafia mi się dobre TDI więc taka myśl o zakupie klekota przeszła pi przez głowę, ale chyba sobie temat odpuszczę. Z drugiej strony jaką benzynę polecacie w O2 z lat 2008 - 2009 ?
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • mrfazi
                    • 2010
                    • 3103
                    • Superb III (3V3)
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez jankos31
                    Cały czas szukam benzyny, tylko akurat trafia mi się dobre TDI więc taka myśl o zakupie klekota przeszła pi przez głowę
                    Miałem podobny problem, dylemat, przebiegi roczne to około 15 a 20 tys. , często trafiają mi się krótkie przebiegi. Zawsze użytkowałem "benzyniaka" a na myśl od "ropniaku" dostawałem dreszczy. Jak moja była O1FL 1.6 BFQ poszła w świat poszukiwałem jej następczyni, polowałem na 1.4 TSI, nową lub max dwu letnią. W salonie Plichty mam znajomego który zaproponował od ręki nową O2 FL 1.4 TSI ambiente, stała gotowa do wzięcia za 65tys. Na salonie stała również moja aktualna czarnula O2 FL 2.0 TDI BKD z 2009 i przebiegiem 48kkm, serwisowana itp. Postanowiłem pojeździć ową czarnulą i powiem tak, zakochałem się w niej bez pamięci :lol: i postanowiłem ją posiąść za 51tys. Różnice pomiędzy autami sprowadzają się jedynie do mocy i charakterystyki silnika, na plus dla TDI, większa moc, mniejsze spalanie. Do klekotu już się przyzwyczaiłem :szeroki_usmiech . Jedyny mankament to cena, licho wie dlaczego TDI jest droższe i to o wiele.

                    Zamieszczone przez czesio73
                    Przy twoich przebiegach, obecnych cenach paliwa diesla i ewentulanej kosztowniejszej jego naprawie polecam ci rozważenie benzyny, najlepiej bez turbo
                    Akurat aktualnie ropa znów jest tańsza o 10gr/l, naprawy ? dlaczego zakładasz że ma się popsuć, czy diesel częściej się psuje od benzyny ? to właśnie ropniaki robią większe przebiegi, no i dlaczego bez turbiny ? - uwierz mi nie zamieniłbym mojego 2.0TDI BKD na poprzedni 1.6 BFQ.

                    Moja rada taka jak kolegi powyżej, trzeba dosiąść skodolota i pośmigać aby wyjaśnić dylemat. Ja z mojego "klektoa" jestem zadowolony.

                    Komentarz

                    • jankos31
                      Classic
                      • 2008
                      • 33

                      #11
                      Zamieszczone przez mrfazi
                      Moja rada taka jak kolegi powyżej, trzeba dosiąść skodolota i pośmigać aby wyjaśnić dylemat. Ja z mojego "klektoa" jestem zadowolony.
                      A nie jest przypadkiem tak,że 2.0 TDI ma lepszą kulturę pracy od 1.9 a co za tym idzie jest mniej hałaśliwy?
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Hmm... o kulturze pracy to mozemy mowic w przypadku V8 albo V10... :wink:

                        1.9 czy 2.0 TDI... kazdy klekocze jednakowo..
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez jankos31
                          Zamieszczone przez mrfazi
                          Moja rada taka jak kolegi powyżej, trzeba dosiąść skodolota i pośmigać aby wyjaśnić dylemat. Ja z mojego "klektoa" jestem zadowolony.
                          A nie jest przypadkiem tak,że 2.0 TDI ma lepszą kulturę pracy od 1.9 a co za tym idzie jest mniej hałaśliwy?
                          minimalnie...
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • mrfazi
                            • 2010
                            • 3103
                            • Superb III (3V3)
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez jankos31
                            A nie jest przypadkiem tak,że 2.0 TDI ma lepszą kulturę
                            O taaak mój motor jest bardzo kulturalny - nie przeklina, mówi dzień dobry, na przywitanie "macha" wskazówkami na szafie itp. :lol:
                            kolego jankos31 naprawdę proponuję przejażdżkę tym TDI, dopiero wtedy ocenisz co i jak.
                            Zamieszczone przez jankos31
                            Byłby to mój pierwszy samochód z wysokoprężnym motorem więc mam pewne wątpliwości.
                            ja też miałem, ale uwierz mi diesel nie gryzie :wink:

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              ja tam robię 10 koła na rok, i nie zamienię klekota na inne głupoty

                              Komentarz

                              • jankos31
                                Classic
                                • 2008
                                • 33

                                #16
                                Zamieszczone przez mrfazi
                                kolego jankos31 naprawdę proponuję przejażdżkę tym TDI, dopiero wtedy ocenisz co i jak.
                                Chyba tak zrobię tym bardziej, że przebieg oraz pochodzenie auta są udokumentowane, a i wyposarzenie autka jest fajne . A tak przy okazji przy jakim przebiegu wymienia się rozrząd w tym silniku i jakie są przybliżone koszty.
                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  RS
                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                  • 2009
                                  • 10918
                                  • Fiat

                                  #17
                                  jankos31, jak jeżdzą po zachodniej części europy to podobno co 120 tkm. Ale w polsce zalecana wymiana to właśnie 90 tkm i warto tego się trzymać. Graty komplet rozrządu z pompą i napinaczami wszystkimi plus robocizna w dobrym warsztacie (oczywiście nie ASO ) to koszt pewnie coś 900-1000 zł.

                                  Komentarz

                                  • jankos31
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 33

                                    #18
                                    jankos31, jak jeżdzą po zachodniej części europy to podobno co 120 tkm. Ale w polsce zalecana wymiana to właśnie 90 tkm i warto tego się trzymać. Graty komplet rozrządu z pompą i napinaczami wszystkimi plus robocizna w dobrym warsztacie (oczywiście nie ASO ) to koszt pewnie coś 900-1000 zł.
                                    No to tragedii nie ma. Dzięki wszystkim za pomoc, wychodzi na to że zanim zrezygnuję przelecę się klekotem, a nóż-widelec dźwięk diesla mnie uwiedzie :lol:
                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • gebek
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1214

                                      #19
                                      Zamieszczone przez jankos31
                                      A tak przy okazji przy jakim przebiegu wymienia się rozrząd w tym silniku i jakie są przybliżone koszty.
                                      Z pewnoscia rzadziej niz w TSI... :diabelski_usmiech taki maly paradoks :roll:
                                      Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                      Nie synku...to diesel PD.

                                      Honda...the power of dreams.
                                      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                      Komentarz

                                      • t271828
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 928

                                        #20
                                        Re: Zakup O2 1.9 wątpliwości

                                        Zamieszczone przez jankos31
                                        Czy każda O2 z tym silnikiem posiada filtr cząstek stałych?
                                        DPF-a ma OIDP wersja BLS

                                        Komentarz

                                        • conan
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 546

                                          #21
                                          Ja też przesiadłem się z benzyny na diesla i mi się spodobało :wink:
                                          Aż tak bardzo dźwięk nie przeszkadza, no i na trasie jest dużo ciszej niż w benzynie. Przynajmniej takie są moje odczucia, bo tam gdzie w moim polo silnik już wył z rozpaczy to w skodzie jest cicho.
                                          A rozrząd w aso to koszt 1200zł z pompą wody, pierwsza wymiana po 90 tyś, jak robisz w aso to niby wkładają jakiś wzmocniony i kolejna wymiana po 120 tyś km.
                                          Moja skodzinka o2
                                          Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                                          Komentarz

                                          • Biszczu
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 5567

                                            #22
                                            Zamieszczone przez abstinent
                                            ja tam robię 10 koła na rok, i nie zamienię klekota na inne głupoty
                                            podobnie jak ja i za nic w życiu nie oddałbym mojej 1,9 TDI. Spalanie idealne i ciągle mnie zaskakuje in + :shock:

                                            Zamieszczone przez conan
                                            pierwsza wymiana po 90 tyś, jak robisz w aso to niby wkładają jakiś wzmocniony i kolejna wymiana po 120 tyś km.
                                            zależy od ASO, niektórzy zalecają wymianę rozrządu za pierwszym razem po 120 kkm
                                            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                            Komentarz

                                            Pracuję...